مشاوره تولید محتوا چیست و چه نقش در بازاریابی دارد؟
این سوال بسیاری از مدیرانی است که قصد دارند به راهاندازی کسب و کار آنلاین بپردازند و از بازاریابی محتوا برای مشترییابی و توسعه بازار هدف استفاده کنند. مشاوره بازاریابی محتوا نقش مهمی در مدیریت بودجههای بازاریابی و هدفمندی در فرایندهای تبلیغات و فروش دارد. اگر قصد دارید محتواهای کاربردی در سایت، بلاگ یا شبکههای اجتماعی تولید و در اختیار کاربران قرار دهید باید از مشاور تولید محتوا کمک بگیرید.
مشاوره تولید محتوا چیست؟
امروزه کسب و کارهای موفق از طریق محتواها به بازاریابی هدفمند میپردازند. اگر هدف شما هم از تولید محتوا بازاریابی است باید در اولین گام برای طراحی استراتژی بازاریابی محتوایی اقدام کنید. در نتیجه مهم است که برای تولید محتوای موثر برنامهریزی داشته باشد.
در واقع تولید محتوای دیجیتال فرایند ایجاد محصولات نوشتاری و بصری است. که اگر هدف کسب و کار از تولید محتوای ارزشمند، موثر این است که از آن بهعنوان ابزاری برای بازاریابی استفاده کند باید از متخصصانی که در حوزه تولید محتوا تجربه دارند مشاوره دریافت کند. یک محتوای تاثیرگذار همواره طی یک فرایند فکر شده و برنامهریزی شده تولید میشود و پشت این فرایند حتما یک نفر بهعنوان مشاور تولید محتوا یا مشاور بازاریابی محتوا بوده است.
اهمیت تولید محتوا در بازاریابی آنلاین
اگر شما برنامهی مشخصی را برای تولید محتوا ندارید و یا فرایند آن را به تاخیر میاندازید، یا اگر محتوا ابزاری برای رسیدن به اهداف تجاری شما نیست؛ بهتر است به اهمیت تولید محتوا در بازاریابی توجه بیشتری داشته باشید. بازاریابی محتوا یک مفهوم هیجانانگیز در روند بازاریابی امروزی است که تبدیل به نیازی ضروری برای کسب و کارهای آنلاین تبدیل شده است.
ممکن است از خود بپرسید آیا بازاریابی محتوایی برای کسب و کار من هم نیاز است؟!
بله، بازاریابی محتوا و سئو با کلمات کلیدی هدفمند ترافیک زیادی را در وبسایتها ایجاد میکند و همچنین باعث توسعهی بسیاری از کسب و کارها میشود. از همینرو بازاریابی محتوایی تاثیر بهسزایی در افزایش نرخ فروش برندها دارد.
محتوای با کیفیت و کاربر پسند که ترافیک را برای وبسایتها به ارمغان میآورد مثل یک پادشاه عمل میکند.
هر چه کیفیت محتوا بیشتر باشد، در دید مخاطب ارزشمندتر است و باعث میشود که کسب و کار شما نیز بیشتر دیده شود و این موضوع اعتماد کاربران را به برند شما جلب میکند.
بنابراین موثر ترین راه برای افزایش ترافیک وبسایتها محتوایی است که منتشر میکنید. حالا برای اینکه این محتواها تاثیرگذاری داشته باشند باید از مشاوره تولید محتوا استفاده کرد و تجربه مشاوران را به کار بست.
چرا بازاریابی محتوا برای کسب و کارها مهم است؟
بازاریابی به وسیلۀ محتوای با کیفیت، ارزش و اعتبار فوقالعادهای برای کسب و کارهای آنلاین به ارمغان میآورد. کسب و کارها با ارائه محتوا ارزشمند نه تنها مخاطبین جدیدی را جذب میکنند، بلکه اعتمادسازی برند را شکل میدهند. برای اینکه بازاریابی محتوایی به درستی شکل گیرد باید با کمک مشاوره تولید محتوا، اهداف و استراتژی درستی انتخاب شود. برخی از مزایای تولید محتوایی که زیر نظر مشاور حرفهای انجام پذیرد عبارتاند از:
در قلب هر استراتژی بازاریابی دیجیتال، محتوا قرار دارد
اهمیت حیاتی بازاریابی محتوا این است که مرکز بازاریابی دیجیتال است. بازاریابی محتوایی قوی کسب و کار شما را در مسیر رسیدن به هدف فروش بالا قرار میدهد. شما میتوانید با تولید محتوای کاربرپسند و مفید مشتریان بالقوه خود را به مشتریان وفادار تبدیل کنید. همچنین اگر شما قصد دارید در کمپینهای تبلیغاتی شرکت کرده و به جذب مخاطب بپردازید، وبسایت شما باید محتوای جذابی داشته باشد تا ورودی خوبی دریافت کند. اینجاست که اهمیت بازاریابی محتوا معلوم میشود.
بازاریابی محتوا مقرونبهصرفه است
طبق آمار بازاریابی محتوایی ۶۲% کمتر از روشهای سنتی بازاریابی هزینهبر است. این در حالی است که تاثیر آن بر روی مخاطب ۳ برابر بیشتر از روشهای بازاریابی سنتی است. البته که بازاریابی محتوا زمانبر است و ممکن است دیر به نتیجه برسد، به ویژه زمانی که بحث سئو در میان است. با این حال بازاریابی محتوا نسبت به بسیاری از روشهای بازاریابی سنتی هزینۀ کمتری دارد و همچنین موثرتر است.
مخاطبین امروز به دنبال محتوا مفید هستند
امروزه اکثر مردم دنیا هنگامی که از خواب بیدار میشوند اولین کاری که میکنند، چک کردن گوشی موبایل است، بنابراین ما بهطور مداوم محتوا مصرف میکنیم. در واقع تقریبا نیمی از افراد ۱۸ تا ۴۹ سال اخبار و اطلاعات را به صورت آنلاین مطالعه میکنند. همچنین گزارشهای گوگل از مطالعۀ محتوا ارزشمند نشان از اهمیت بازاریابی محتوا در رشد کسب و کارها دارد.
این در حالی است که خریداران فروشگاههای آنلاین ۵۰ درصد از زمان خود را صرف تحقیق کردن دربارهی محصولات میکنند. همچنین طبق یکی از مطالعاتی که اخیرا انجام شد نشان داد که ۶۸% از مردم وقت خود را صرف مطالعه برندهای مورد علاقهشان میکنند.
با افزایش بازدیدکنندگان وب سایت برای برندتان اعتمادسازی کنید
محتوای ارزشمند یک ابزار قدرتمند جهت ایجاد اعتماد یک برند محسوب میشود. مصرفکنندگان با مطالعهی محتوا سایت به درک درستی از کسب و کار شما میرسند. همچنین محتوایی که در وبسایت شما منتشر میشود نشان دهندۀ ارزش برندتان است. اگر محتوا ارزشمندی برای کسب و کار خود تولید کنید، نام تجاری برند شما برای همیشه در ذهن مخاطبین خواهد ماند و اعتباری برای برندتان محسوب میشود.
مشاوره تولید محتوا تلاش میکند تا با کمک محتواها اعتماد لازم در مخاطب را ایجاد کرده و به تقویت شهرت کسب و کار بپردازد. در صورتی که کاربران به محتوای شما اعتماد داشته باشند، آن را منتشر میکنند (ویرالسازی محتوا) و هنگامی که محتوا شما توسط شخص سومی به اشتراک گذاشته میشود اعتبار بیشتری را برای کسب و کارتان رقم میزند.
محتوای عالی روابط شما با مشتری را تقویت می کند
یکی دیگه از دلایلی که میگوییم بازاریابی محتوا بسیار تاثیرگذار میباشد این است که محتوا باعث ایجاد و تقویت روابط با مشتریان میشود.
۶ دلیل برای اینکه محتوا برای بازاریابی دیجیتال ضروری است
- محتوا به مخاطب شما اطلاع رسانی میکند.
- محتوا در شبکههای اجتماعی قابل اشتراک گذاری است.
- محتوا باعث ایجاد ارتباطات میشود.
- محتوا برای برندها اعتماد سازی میکند.
- محتوا اساس هر استراتژی بازاریابی دیجیتال است.
چه زمانی به مشاوره تولید محتوا نیاز داریم؟
۷۷ درصد از سازمانها استراتژی بازاریابی محتوا دارند اما تنها ۹ درصد از استراتژی عالی برخوردار هستند. در حقیقت مدیران بسیاری از مشاغل که به طور متمرکز بر روی رشد کسب و کارشان کار میکنند، زمان کافی برای ارزیابی استراتژی محتوا ندارند. اینجاست که یک مشاور بازاریابی محتوا با تجزیه و تحلیل دادهها استراتژی حرفهای را برای بازاریابی محتوا طراحی میکند.
یک متخصص بازاریابی محتوا به خوبی میداند که هر برندی را چگونه در میان رقبا برجسته کند. مشاوران بازاریابی محتوایی با داشتن مهارت نویسندگی، آشنایی با اصول بازاریابی، تحقیقات بازار، برنامهریزی و مدیریت و.. نقش موثری در دستیابی به اهداف تجاری کسب و کار دارند. کسب و کار باید یک مشاور بازاریابی استخدام کند اگر:
- زمان کافی برای ارزیابی عملکرد خود و محتوایی که تولید میکنید ندارید.
- اگر با فرایند بازاریابی که در حال انجام شود، نتایج مطلوب را دریافت نمیکنید.
انواع مشاوره تولید محتوا
مشاوران افرادی هستند که با درک مشکلات و نیازهای سازمان، بهترین راهحل ها را پیشنهاد میدهند. آنها با تجزیه و تحلیل اطلاعات و شناسایی بهترین مسیر را برای پیشرفت کسب و کارها ارائه میکنند. در ادامه به معرفی انواع مشاوره تولید محتوا میپردازیم.
مشاوره تدوین استراتژی محتوا
استراتژی محتوا را باید مهمترین رویکرد کسب و کارها جهت تولید و انتشار محتوا برای مخاطبین هدف دانست. استراتژی محتوای موفق ، استراتژی است که با شناخت پرسونای مخاطب و درک خواستههای آنها محتوا ارزشمند، کاربردی و آموزشی تولید میکند. اگر کسب و کاری را در فضای آنلاین دارید باید مطمئن شوید که بازاریابی محتوایی که انجام میدهید، نتیجهی دلخواه را برای شما پدید میآورد. مشاوره استراتژیک یکی از مهمترین انواع مشاوره در تولید محتوا است که تاثیر بسیاری در توسعه کسب و کارها دارد.
مشاوره بازاریابی محتوا
قدرت محتوا را دست کم نگیرید! ما روزانه با محتوا ارتباط برقرار میکنیم و چه بهتر که بتوانیم به وسیلۀ این محتواها بازاریابی کنیم. در واقع وبسایتها تنها با محتوا است که ترافیک هدفمندی دریافت میکنند،
مشاوره بروزرسانی و بهینهسازی محتوا (مشاوره سئو محتوا)
مشاوره تولید محتوا مختص به نوشتن مقالات نیست بلکه بررسی عملکرد محتوا و بروزرسانی محتواها کمک زیادی در دستیابی به اهداف خواهد کرد. فرایند نوشتن محتوا و انتشار آن باید بهگونهای باشد که بیشترین مخاطب را جذب کند.
بهینهسازی محتوا یا همان سئو در واقع باعث میشود که همچنان با گذر زمان ارزش محتوا حفظ شود و کلیک دریافت کند. در واقع بهینهسازی محتوا به موتورهای جستجو کمک میکند که متوجه شوند موضوع محتوا شما مرتبط با چه چیزی است.
مشاوره صفحه محصول
صفحه محصول سایت یکی از مهمترین صفحات وبسایت است، در نتیجه مهم است که برای بهترین بودنش تلاش کنید. صفحات محصول خوب تجربه بسیار خوبی را برای کاربران رقم میزند. یک صفحه محصول خوب با انتقال حس خوب به کاربران آنها را به مشتریان واقعی تبدیل میکنند. مشاوره تولید محتوا در نوشتن صفحات محصول یا لندینگ پیجها راهنماییهای کاربردی به تیم تولید محتوا خواهد نمود.
مشاوره ویدئو مارکتینگ
کاربران امروزی دیگر به دنبال مطالعه نیستند و بیشتر از محتواهای ویدئویی استقبال میکنند. در واقع ویدئو تبدیل به عضو جداییناپذیر از بازاریابی دیجیتال شده و ابزاری قدرتمند برای جذب مخاطبین هدف محسوب میشود. دریافت مشاوره تولید محتوا ویدئویی از متخصصین این حوزه میتواند تاثیرگذاری ویدئوها را افزایش دهد. فراموش نکنیم که یک تیزر تبلیغاتی مزایایی را برای کسب و کار ایجاد میکند که هیچگونه محتوایی دیگری به این سادگی ایجاد نخواهد کرد.
مشاوره تولید محتوا تصویری
تولید محتوا تصویری یکی از واجبات برای توسعه و تحول در کسب و کارها است که به شما در جذب مخاطب بسیار کمک میکند. در واقع تصاویر در ذهن مخاطب ماندگار است این در حالی است که محتوا متنی معمولا فراموش خواهد شد. محتوای تصویری خوب است که بتواند بدون بیان کلمهای هدف کسب و کارها را بیان کند.
مشاوره تبلیغات و وایرال سازی محتوا
بازاریابی وایرال یا ویروسی یکی از تکنیکهای تبلیغات موثر و نتیجهبخش است. این روش ریشه در بازاریابی دهان به دهان دارد. هنگام استفاده از این روش بازاریابی، درواقع مخاطب را در اشتراکگذاری محتوا تشویق میکند. البته بازاریابی ویروسی فقط از فردی به فرد دیگر نیست، بلکه با هربار که محتوا تبلیغات به اشتراک گذاشته میشود توسط افراد بسیاری مشاهده میشود.
ویژگیهای طلایی مشاور تولید محتوا حرفهای
تا اینجا متوجه اهمیت بازاریابی محتوا شدیم و تاحدودی دریافتیم که چرا باید از مشاوره بازاریابی محتوا برای سازمان خود استخدام کنید. اما چه مشاور تولید محتوایی را باید دعوت به کار کنیم؟ مشاور تولید محتوا باید:
- مهارت جستجو و تحقیق داشته باشد؛
- متمرکز عمل کند؛
- توانایی ارائه ایدههای خلاق را داشته باشد؛
- دادههای سازمان را تجزیه و تحلیل کند؛
- بهصورت منظم و سازماندهی شده محتوا را مدیریت کند؛
- مهارت نوشتاری و تولید محتوا بهینه را داشته باشد؛
- مهارت برقراری ارتباط موثر را داشته باشد؛
- با تجزیه و تحلیل دادههای سازمان عملکرد بازاریابی محتوا را بررسی کند.
یک مشاور تولید محتوا چه کاری انجام می دهد؟
مشاور محتوا، مسئول تولید محتوا یا بازاریابی محتوایی است که در شرکتها و سازمانهای مختلف استخدام میشود و در آنجا پیشنهادات محتوایی را جهت ارتقا سطح سازمان ارائه میکند. یک مشاور تولید محتوا، استراتژی بازاریابی محتوا را در موثرترین حالت ممکن طراحی میکند. او با کمک به تدوین تقویم محتوایی به کسب و کارها کمک میکند تا بهصورت هدفمند به سمت دستیابی به چشماندازها بروند.
اهداف کسب و کارها با یکدیگر متفاوت است و مشاور محتوا خوب باید در راستای اهداف هر سازمانی بازاریابی محتوا را پیش ببرد. با توجه به اینکه در دنیای آنلاین امروزی دیگر تولید محتوا بهسادگی گذشته نیست، دریافت مشاوره تولید محتوا مسیر رسیدن به اهداف سازمانی را کوتاهتر میکند.
سخن پایانی
مشاوره تولید محتوا یا مشاوره بازاریابی محتوا کمک زیادی به بهینهسازی کمپینهای بازاریابی و تبلیغات میکند و به کسب و کارها کمک میکند تا کنترل بیشتری بر روی بودجههای تبلیغاتی خود داشته باشند.
یک مشاور تولید محتوا حرفهای با نقش کلیدی که در بهینهسازی محتواها دارد به کسب و کارها کمک میکند تا مسیر رشد و توسعه خود را با سرعت بیشتری طی کنند. مشاوران کمک میکنند تا محتوایی خلاقانه و مطابق با اصول نگارش نوشته شود که بیشترین تاثیر را بر روی مخاطب بگذارد.
مشاوره تولید محتوا به کسب و کار کمک میکند تا از انواع محتواها با توجه به اهدف تجاری استفاده کرده و بازاریابی محتوایی را برای دستیابی به فروش بیشتر استفاده کنند. اگر هنوز تیم تولید محتوای خود را تشکیل ندادید از یک مشاور محتوا برای سرعتبخشی دستیابی به اهداف استفاده کنید.
بدون دیدگاه