نقش یک آژانس دیجیتال مارکتینگ در رشد کسب و کارها

نقش یک آژانس دیجیتال مارکتینگ در رشد کسب و کارها

با رشد اینترنت، شبکه‌های اجتماعی و وبسایت‌ها، شاهد این هستیم که کسب‌وکارهای بسیاری به سراغ استفاده از بازاریابی دیجیتال برای جذب مشتریان جدید رفته‌اند. امّا واقعیت این است که بازاریابی دیگر مانند گذشته یک موضوع ساده نیست که هر کسی بتواند در آن به موفقیت دست پیدا کند. برای اینکه بتوان در دیجیتال مارکتینگ نتیجه لازم را به دست آورد نیاز است تا یک تیم حرفه‌ای داشته باشیم.
استخدام دیجیتال مارکترهای حرفه‌ای هزینه زیادی را به یک کسب‌وکار وارد خواهد کرد. به همین دلیل بسیاری از بیزینس‌ها سعی می‌کنند تا فعالیت‌های بازاریابی آنلاین خود را به یک آژانس دیجیتال مارکتینگ واگذار کنند. آژانس‌ها با داشتن یک تیم حرفه‌ای می‌توانند انواع خدمات مارکتینگ را به کسب‌وکارها با هزینه مناسب و سریع ارائه دهند.

در این مقاله به بررسی خدمات یک آژانس دیجیتال مارکتینگ و نقشی که در توسعه کسب‌وکارها می‌تواند داشته باشد، خواهیم پرداخت.

شناخت بازار، رقبا و مخاطبان

خدمات آژانس دیجیتال مارکتینگ

برای اینکه بتوان یک کسب‌وکار را به سمت اهداف آن هدایت کرد باید بازار، رقبا و مخاطبان آن تجارت را به خوبی شناخت. به همین دلیل یک آژانس دیجیتال مارکتینگ در شروع فرآیندهای کاری خود به سراغ تحلیل این موارد می‌رود. در شناخت بازار سعی می‌شود تا به تحلیل دقیقی از نیازمندی‌های بازار پرداخته شود. بسیاری از نیازهای موجود در بازار به راحتی قابل تشخیص نیستند و به همین دلیل آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ با تشکیل تیم‌هایی به تحقیقات بازار(Research Marketing) می‌پردازند. برای اینکه بتوان نیازهای بازار را به‌دست آورد، شیوه‌های متعددی وجود دارد از تکمیل پرسشنامه، ساخت MVP، مصاحبه با بازاریان و…

یک آژانس حرفه‌ای بادقت زیادی این مرحله را انجام می‌دهد، زیرا می‌داند که این مرحله در موفقیت نهایی یک مشتری که برای دریافت خدمات دیجیتال مارکتینگ به آژانس مراجعه کرده است، تاثیر گذار است.

تحلیل رقبا

طرح‌های دیجیتال مارکتینگ را نمی‌توان بدون توجه به رقبا برنامه‌ریزی کرد. یک آژانس دیجیتال مارکتینگ برای اینکه بتواند راهکارهای درستی را به مشتریان خود ارائه دهد، نیاز دارد به تحلیل دقیقی از رقبا بپردازد. درک اینکه که رقبا چه فرآیندی را برای رسیدن به اهداف خود دنبال می‌کنند، می‌تواند ایده‌های جدیدی را به صاحبان یک کسب‌وکار بدهد و به آن‌ها کمک کند تا با خلق فرصت‌هایی، یکه‌تاز بازار شوند.

شناخت مخاطبان

هدف نهایی از بازاریابی دیجیتال، جلب توجه مخاطب است. به همین دلیل یک آژانس دیجیتال مارکتینگ باید برنامه‌ریزی لازم را برای بررسی نیازهای مخاطبان یک کسب‌وکار داشته باشد. در آژانس‌ها یکی از کارهای مهمی که اجرا می شود، بررسی پرسونای مخاطبان است. شناخت پرسونای مخاطب به طراحان کمک می کند تا در زمان تولید محتواهای دیجیتال بتوانند به درستی ایده‌پردازی کنند و نرخ تبدیل تبلیغات را افزایش داد.

تعیین استراتژی، مشاوره و برندینگ دیجیتال

مشاوره و برندینگ دیجیتال

یکی از مهمترین خدمات آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ، تعیین استراتژی کسب‌وکار است. مدیران بسیاری از کسب‌وکارها به‌لحاظ فنی دارای مهارت قابل توجه‌ای هستند، اما تجربه کافی را در زمینه مارکتینگ ندارند. آن‌ها نیاز دارند تا در استراتژی کسب‌وکاری از مشاوران کمک بگیرند. استخدام یک مشاور هزینه زیادی را بر دوش یک کسب‌وکار نوپا می‌گذارد و علاوه‌بر این مشاوران در پیاده‌سازی استراتژی کمک چندانی را ارائه نمی‌دهند.

اینجاست که یک آژانس دیجیتال مارکتینگ به کمک کسب‌وکارها می‌آید و با ارائه خدمات مشاوره‌ای به آن‌ها کمک می‌کند تا بتوانند اهداف، چشم‌انداز و استراتژی کوتاه‌مدت و بلندمدت خود را طراحی کنند. یک آژانس با داشتن تیم‌های فنی و اجرایی می‌تواند به یک شرکت کمک کند تا استراتژی تعیین شده را در فرآیندهای بازاریابی و تبلیغات پیاده‌سازی کنند.

نگاهی به دقیق به خدمات آژانس دیجیتال مارکتینگ

یک آژانس دیجیتال مارکتینگ سعی می‌کند با تولید محتواهای دیجیتال برای مشتریان خود، به آن‌ها کمک کند تا نوآوری را در تمامی اجزای کسب‌وکاری خود به کار گیرند. در بسیاری از آژانس‌ها از صفر تا صد خدمات دیجیتال مارکتینگ به مشتریان ارائه می‌شود.

یکی از خدمات اصلی که در آژانس‌ها ارائه می‌شود و بر روی سایر فرآیندهای دیجیتال مارکتینگ اثر می‌گذارد، مشاوره استراتژیک است. با استفاده از مشاوران کسب‌وکاری سعی می‌شود تا خدمات بازاریابی آنلاینی به یک کسب‌وکار ارائه می‌شود،موجب ایجاد تحول دیجیتال در آن بیزینس شود.

هویت بصری

صنعت دیجیتال مارکتینگ را نمی‌توان بدون توجه به هویت بصری تصور کرد. در هویت بصری سعی می‌شود تا با طراحی اجزای مختلف گرافیکی به یک برند هویت مستقل داده شود. در آژانس دیجیتال مارکتینگ با طراحی انواع لوگو حرفه‌ای، کاتالوگ دیجیتال، سربرگ ،کارت ویزیت، رابط کاربری و… سعی می‌شود تا یک هویت شاخص برای کسب‌وکارهای مشتریان ایجاد شود.

سئو و بازاریابی محتوا

سئو و بازاریابی محتوا

سئو یکی از خدماتی است که آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ با عرضه آن به مشتریان خود، می‌توانند به آن‌ها کمک کنند تا فروش خود را افزایش دهند. در سئو سعی می‌شود تا کلیدواژه‌های طلایی برای کسب‌وکار مشتری شناسایی شود و با بهینه‌سازی وب سایت برای این کلمات کلیدی، سایت در نتایج صفحه اول گوگل قرار بگیرد.

سئو یکی از خدمات فنی و تخصصی است که در هنگام برون‌سپاری آن باید به مهارت یک شرکت دیجیتال مارکتینگ در این زمینه دقت شود. داشتن نمونه کارهای موفق در سئو یکی از مهمترین آیتم‌هایی است که در هنگام عقد قرارداد سئو باید با آن دقت شود. آژانس‌های محتوایی با داشتن یک تیم حرفه‌ای و مشاوران با تجربه در زمینه سئو می‌تواند کمک زیادی به کسب‌وکارها بنماید.

بازاریابی محتوا

سئو را نمی‌توان بدون بازاریابی محتوا تصور کرد. در بازاریابی محتوایی سعی می‌شود با استفاده از جادوی کلمات، توجه حداکثری مخاطب را به یک موضوع جلب کنند. قدرتی که محتواها در آگاه‌سازی مخاطب دارند، باعث می شود تا نرخ تبدیل در قیف بازاریابی به شکل قابل توجه‌ای بهبود یابد. سفارش تولید محتوا مشهد کمک زیادی به شرکت‌ها برای رشد سریع می‌کند.

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

دیجیتال مارکتینگ بدون توجه به سوشال غیرقابل باور است. یک آژانس دیجیتال مارکتینگ باید بتواند برحسب نیاز یک کسب و کار، خدمات بازاریابی شبکه‌های مختلف اجتماعی را به مشتریان خود ارائه کند. به عنوان مثال آژانس‌ها با بررسی یک کسب‌وکار و خدماتی که ارائه می‌دهد؛ پیشنهاداتی برای فعالیت در شبکه‌های اجتماعی مختلف نظیر: اینستاگرام، توییتر، لینکدین، پینترست، یوتیوب، آپارات و… به مشتریان خود ارائه می‌دهد.

در دیجیتال مارکتینگ، پیدا کردن پربازدیدترین بستر برای یک کسب‌وکار اهمیت زیادی دارد. زیرا باعث کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری می‌شود. آژانس‌ها سعی دارند تا به مشتریان خود کمک کند تا بهترین نتیجه را از بازاریابی دیجیتال خود بگیرند.

۶- ویدیو مارکتینگ و پادکست

ویدیو و پادکست دو فرمت محتوایی هستند که توجه بسیاری را به خود جلب کرده‌اند. این دو فرمت محتوایی می‌تواند اثربخشی بالایی را در تبلیغات دیجیتال داشته باشد. برای داشتن یک تیزر ویدیویی باید یک سناریوی قوی داشت. در آژانس‌ها با استفاده از اتاق‌های فکر به تدوین سناریوها و ایده‌پردازی پرداخته می‌شود. استفاده از تکنیک‌های داستان‌سرایی در بازاریابی ویدئویی به یک کسب‌وکار کمک می‌کند تا بتواند مخاطبان را اقناع کرده تا از یک محصول یا خدمت استفاده کنند.

پویانمایی و نریشن

موشن‌گرافی یک صنعت مهم در دیجیتال است. یک آژانس دیجیتال مارکتینگ باید بتواند به خوبی از پویانمایی و نریشن برای ساخت انیمیشن‌های تبلیغاتی استفاده کند. ترکیب موشن‌گرافی با ویدیو می‌تواند تاثیر بیشتری را بر روی مخاطبان داشته باشد.

طراحی سایت

طراحی سایت

وب‌سایت یکی از مهمترین ابزارها برای توسعه کسب‌وکار در فضای دیجیتال است. در طراحی سایت باید به نکات متعددی توجه داشته باشیم. استفاده از یک رابط کاربری مناسب که بتواند بهترین تجربه کاربری را ایجاد کند، افزایش بازدید هر وب‌سایتی را به همراه خواهد آورد.

کدنویسی تمییز و سرعت بالای سایت نیز از موضوعاتی است که می‌تواند در رشد آینده کسب‌وکار تاثیر بگذارد. یک آژانس دیجیتال مارکتینگ حرفه‌ای می‌تواند با داشتن تیم‌های مختلف یک هویت بصری منحصربه‌فردی را برای هرگونه وب‌سایتی خلق کند.

آنالیز و بهبود

آنالیز داده در آژانس دیجیتال مارکتینگ

آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ با تحلیل آمار سعی می‌کنند به یک کسب‌وکار کمک کنند تا ضعف‌های خود را بهبود دهند. تلاش برای بهتر شدن در دیجیتال مارکتینگ موضوعی است که با کمک مشاوران می‌تواند زمینه‌ساز رشد و توسعه سریع هر کسب‌وکاری شود.

حل چالش در یک آژانس دیجیتال مارکتینگ

در صنعت دیجیتال مارکتینگ چالش‌های مختلفی بروز می‌کند. یکی از مهمترین وظایف آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ حل این چالش‌ها است. افرادی که در یک آژانس کار می‌کند باید علاوه بر توانایی‌های فنی، انگیزه لازم برای پیدا کردن به چالش ها را هم داشته باشند.

آژانس‌ها با تولید انواع محتوای اثرگذار به کسب‌وکارها کمک خواهند کرد تا در مدت زمان کوتاهی رشد مناسبی در بازاریابی دیجیتال داشته باشند. برای دریافت خدمات مشاوره رایگان در زمینه خدمات دیجیتال مارکتینگ با شماره ۰۹۳۳۸۲۹۳۸۹۵ در ساعات اداری تماس بگیرید.

ارسال پاسخ

Your email address will not be published.
Required fields are marked *