حضور در فضای آنلاین تاثیر زیادی بر روی موفقیت کسب و کارها خواهد گذاشت، زیرا بسیاری از مشتریان ترجیح میدهند تا قبل از خرید کالا یا تهیه خدماتی به بررسی محصولات یا خدمات شرکتها بهصورت آنلاین بپردازند. از همینرو طراحی وب سایت برای کسب و کار در صنایع مختلف تبدیل به یک ضرورت شده است.
حضور قوی در فضای مجازی بهخصوص با طراحی سایت اختصاصی، کانالهای جدیدی برای بازاریابی و جذب مشتریان بالقوه را در اختیار کسب و کار قرار میدهد.
علیرغم تمامی این مزایا، بسیاری از شرکتها برای حضور در فضای مجازی مُردد هستند. آنها دغدغههایی درباره مسائل فنی و مدیریت وب سایت دارند یا نگران قیمت طراحی وب سایت برای کسب و کارشان هستند. در این مقاله به دلایل نیاز به طراحی سایت برای شرکتها میپردازیم.
۱۰ دلیل طراحی وب سایت برای کسب و کار
بسیاری از کسب و کارها توانستهاند با استفاده از شیوههای بازاریابی سنتی به فروش مناسبی برسند. اکثر چنین شرکتهایی به دنبال این هستند که طراحی وب سایت برای کسب و کارشان چه مزیتی را برای آنها ایجاد خواهد کرد؟
در پاسخ کوتاه به مدیران اینگونه شرکتها باید بگوییم که عدم سرمایهگذاری در طراحی سایت اختصاصی در شرایط فعلی، ضررهای زیادی را برای کسب و کارتان در آینده به همراه میآورد.
یک وب سایت مزایای گستردهای را برای کسب و کارها ایجاد میکند، بهطوری که در عرض یک یا دو سال تمامی هزینههای مرتبط با طراحی وب سایت و پشتیبانی و نگهداری از آن جبران خواهد شد. برخی از مهمترین دلایل نیاز به طراحی وب سایت برای کسب و کارها عبارتاند از:
۱- حرفهای شدن کسب و کار با طراحی وبسایت
طبق آمار ۸۴ درصد از خریداران کالاها معتقدند کسب و کارهایی که به طراحی سایت اختصاصی میپردازند دارای اعتبار بیشتری از شرکتهایی هستند که تنها در شبکههای اجتماعی دارای پروفایل اختصاصی هستند.
در وبسایت علاوهبر معرفی محصولات و خدمات، امکان نمایش مجوزها و گواهینامههای کسب و کار وجود دارد. با داشتن وب سایت برای کسب و کار امکان تعامل حرفهای با مخاطبان بهوجود میآید. ارسال پیام از طریق فرمهای موجود در وبسایت توسط مشتریان یک راهکار ساده، ارزان و مناسب برای بهبود ارتباطات است.
۲- جذب مشتریان جدید از طریق گوگل با طراحی وب سایت برای کسب و کار
شاید اندازه کسب و کاری مناسب باشد، درآمد خوب و مشتریان کافی داشته باشد؛ اما هر شرکتی به دنبال دستیابی به بازارهای جدید و مشتریان بالقوه است. با طراحی سایت اختصاصی شرکتها به کانال بازاریابی جدیدی دست پیدا خواهند کرد که با انتقال ترافیک هدفمند از طریق گوگل ایجاد میشود. سئو (SEO) یا بهینهسازی وبسایت برای گوگل با کلمات کلیدی هدف یک ابزار ساده و بهصرفه برای یافتن سرنخهای جدید (Lead) است.
مقاله کاربردی برای شما: چرا باید فروشگاه اینترنتی داشته باشیم؟
۳- نمایش محصولات یا خدمات از طریق سایت
نمایش تصاویر در وبسایت کسب و کار، مقالات، ویدیوها یا حتی پادکستهایی دربارۀ محصولات به مشتریان کمک میکند تا سریعتر تصمیم به خرید بگیرند. وب سایت برای کسب و کار همانند یک شعبه فروشگاهی عمل خواهد کرد با این تفاوت که بهصورت ۷۲۴ (۷فت روز هفته و ۲۴ ساعت شبانهروز) به مشتریان خدمات خواهد داد.
اطلاعاتی که در وبسایت کسب و کارها منتشر میشود، به مشتریان آگاهی میدهد و اعتماد آنان را برای خرید کالا یا خدمات افزایش خواهد داد.
۴- امکان نمایش نظرات مشتریان در وب سایت
داشتن یک سایت کسب و کاری این امکان را میدهد تا نظرات سازنده مشتریان قدیمی دربارۀ محصولات یا خدمات با مخاطبان جدید به اشتراک گذاشته شود. نمایش نظرات و تجربیات مشتریان یک ابزار مهم برای اثبات اجتماعی (Social Proof) است.
توصیفات مشتریان و بیان تجربیات شخصی آنها کمک زیادی به مخاطبان جدید خواهد کرد تا به انتخاب بهترین کالا یا خدمات بر اساس نیازشان بپردازند. همچنین نظرات کاربران نوعی تولید محتوای دیجیتال منحصربهفرد (UGC) محسوب میشود که در رشد سایت در موتورهای جستجو تاثیر دارد.
۵- تقویت ارتباط با مشتری از طریق سایت کسب و کار
وب سایت برای کسب و کار، ابزاری برای اشتراکگذاری اطلاعات تماس با مشتریان بالقوه محسوب میشود. قرار دادن اطلاعات تماس در هدر و فوتر سایت موجب میشود تا مخاطبان در هر صفحۀ وبسایت امکان برقراری تماس یا ارسال ایمیل به کسب و کار را داشته باشند.
همچنین با قرار دادن نقشه گوگل در وبسایت آدرس فیزیکی دفتر کسب و کار و شعب آن در اختیار مخاطبان قرار میگیرد. بدین شکل امکان دسترسی مشتریان به شرکت تسریع خواهد شد. فرم تماس و پاسخ به سوالات متداول نیز از امکاناتی است که در سایتها نقش کلیدی در پاسخگویی به مشکلات احتمالی مشتریان خواهند داشت.
حتما بخوانید: ایدههایی برای درآمدزایی از بازاریابی دیجیتال
۶- حضور در جمع رقبا با کمک طراحی وب سایت برای کسب و کار
طبق آمار تا سال ۲۰۲۱ تنها در حدود ۷۱ درصد از کسب و کارهای کوچک در آمریکا وبسایت داشتهاند. این در حالی است که ۸۱ درصد مشتریان قبل از خرید بهصورت آنلاین به تحقیق درباره محصول یا برند میپردازند. این ویژگی نشان میدهد، شرکتهایی که برنامهریزی لازم برای حضور در فضای آنلاین را نداشتهاند، حجم زیادی از مشتریان بالقوه را از دست میدهند.
۷- ساده بودن مدیریت وبسایت کسب و کارها
اگر از طراحی وب سایت برای کسب و کار به علت پیچیدگی مدیریت آن ترس دارید، نگران نباشید. زیرا امروزه کنترل پنلهای مدیریتی وبسایتها بسیار ساده شدهاند و طراحی سایت با سیستمهای مدیریت محتوا مانند وردپرس آسان شده است. بهطوری که دیگر نیاز زیادی به استخدام یک نیروی متخصص برای پشتیبانی و مدیریت سایت وجود ندارد.
نگران نباشید: آشنایی با صفر تا صد راهاندازی کسب و کار اینترنتی
۸- هزینه مناسب طراحی وب سایت برای کسب و کار
گسترش سیستمهای مدیریت محتوا باعث شده تا طراحی سایت سادهتر از هر زمانی شود. از سویی دیگر، هزینههای طراحی بهشدت کاهش پیدا کرده است. البته برخی از کسب و کارها که بر حسب نیاز به سراغ طراحی سایت اختصاصی میروند، نیاز به هزینه بیشتری دارند.
۹- برندینگ دیجیتال با کمک دیجیتال مارکتینگ
وبسایت یکی از مهمترین ابزارها برای بازاریابی دیجیتال است. کسب و کارهای پیشرو به اهمیت برندینگ در رشد تجارتشان آشنا هستند. آنها از وب برندینگ برای معرفی شخصیت برند کسب و کاری به مشتریان بالقوه استفاده میکنند. امروزه وبسایتهای کسب وکاری بهعنوان رسانهای برای اطلاعرسانیهای مهم محسوب میشوند.
۱۰- مدیریت آسان کمپینهای تبلیغاتی با کمک سایت
وب سایت برای کسب و کار یک نقطۀ پایانی برای فروش آنلاین است. تمامی ترافیک ایجاد شده در کمپینهای تبلیغاتی، تبلیغات حضوری یا آنلاین، تبلیغات شبکههای اجتماعی یا بازاریابی ایمیلی در نهایت به سمت لندینگپیجهای وبسایت منتقل میشوند. با طراحی سایتی حرفهای امکان داشتن نرخ تبدیل (Conversion Rate) بالا بهوجود خواهد آمد.
سخن پایانی
امروزه طراحی وب سایت برای کسب و کار به یک ضرورت تبدیل شده است که نه تنها کسب و کارهای دیجیتال به آن نیاز دارند، بلکه کسب و کارهای سنتی نیز از آن برای جذب مشتریان و بهبود فرآیندهای تجاری استفاده میکنند. برای توسعه کسب و کارتان یک وب سایت جامع با محتواهای ارزشمند راهاندازی کنید تا در درازمدت به یک کانال بازاریابی متفاوت دسترسی پیدا کنید.
بدون دیدگاه