کار تیمی ؛ ۵ درس مهمی که میشه از غازها یاد گرفت!!!

کار تیمی ؛ ۵ درس مهمی که میشه از غازها یاد گرفت!!!

کار تیمی یک موضوع مهم است، شاید باورش سخت باشد امّا از غازهای کانادایی می‌توان ۵ درس مهم درمورد کارتیمی یاد گرفت.

اگر به غازهایی که از سرمای زمستانی به سمت مناطق گرمسیری مهاجرت می‌کنند دقّت کنیم، خواهیم دهید که آن‌ها به شکل V پرواز می‌کنند. شاید علاقمند باشید که بدانید چرا آن‌ها این گونه پروازی را ترجیح می‌دهند. پس در ادامه این پست با ما همراه شوید تا به بررسی این دلایل بپردازیم:

راندمان پرواز به شکل گروهی در مقایسه با پرواز به تنهایی تا ۷۱ درصد افزایش پیدا می‌کند.

افزایش راندمان کاری
افزایش راندمان کاری

درس اوّل

در یک مسیر حرکت‌کردن و در قالب تیم کارکردن کمک می‌کند تا سریع‌تر و آسان‌تر به مقصد برسیم. با کمک به یکدیگر می‌توانیم نتایج چشمگیرتری را بدست آوریم.

وقتی غازی گروه را ترک می‌کند ناچار است مشکلات تنها پرواز کردن و فشار مقاومت هوا را تحمل کند. بنابراین فورا به گروه می‌پیوندد و از قدرت گروهی که پیشاپیش او حرکت می‌کنند بهره می‌جوید.

تک روی ممنوع
تک روی ممنوع

درس دّوم

در میان گروه قرار گرفتن، هماهنگ کار کردن با آن‌ها و در یک جهت حرکت کردن، میزان فشار کاری بر افراد را کاهش می‌دهد و رسیدن به هدف را آسان‌تر می‌کند. در چنین شرایطی هر عضو دو نقش دارد:

  1. کمک کننده به دیگران
  2. کمک گیرنده از دیگران

وقتی رهبر گروه از پرواز کردن خسته می‌شود..
به انتهای گروه رفته و غاز دیگری، رهبری گروه را برعهده می‌گیرد.

تفویض رهبری
تفویض رهبری

یک محتوای جذاب دیگر برای شما: ۱۳ راهکار افزایش اعتماد به نفس

درس سوم

رهبری را به اشتراک بگذارید. اجازه دهید همه وقت احترام بین اعضای گروه حاکم باشد. مشکلات و کارهای طاقت‌فرسا را بین هم تقسیم کنیم. توانایی‌هایمان را روی هم بگذاریم و استعدادها، منابع و قدرت‌مان را شریک شویم.

وقتی غازها به شکل V پرواز می‌کنند با سروصدای خود یکددیگر را به جلو رفتن تشویق می‌کنند و هم سرعت خود را با یکدیگر هماهنگ می‌کنند.

چگونه در یک کسب و کار رهبری کنیم؟

درس چهارم

وقتی تشویق می‌شویم، به ما شجاعت داده می‌شود در چنین شرایطی پیشرفت‌ها ملموس‌تر خواهند شد. تشویق و جرات بخشیدن بموقع همیشه ایجاد انگیزه می‌کند، قدرت می‌دهد و کمک می‌کند تا بهترین نتایج حاصل شود.

وقتی غازی مریض یا خسته می‌شود، مجبور است گروه را ترک کند..
در اینصورت برخی از غازها به اوکمک می‌رسانند و او را حمایت می‌کنند. این غازها با او باقی خواهند ماند تا وقتی که بمیرد یا بتواند دوباره به گروه بازگردد. غازهای کمک‌رسان، گروه دیگری را تشکیل می‌دهند یا بعد از مشخص شدن وضعیت غاز بیمار به گروه اولیّه باز می‌گردند.

حمایت از یکدیگر
حمایت از یکدیگر

درس پنجم

بیایید در کنار یکدیگر بمانیم و به اینکه چه اختلافاتی با هم داریم توجه نکنیم، خصوصا در مشکلات و چالش‌های بزرگ.
اگر در کنار یکدیگر باشیم و همدیگر را حمایت کنیم با کار گروهی خواهیم توانست مشکلات را پشت سر بگذاریم. با دوستی و مشارکت زندگی آسان‌تر خواهد شد و قطعا نتایج بهتری از فعالیت‌های خود خواهیم گرفت..

ارسال پاسخ

Your email address will not be published.
Required fields are marked *