اگر قصد دارید به درآمدزایی از بازاریابی دیجیتال بپردازید، بدون تردید به ایدههای نیاز دارید که چشماندازهای فوقالعادهای برای کارآفرینی ایجاد کنند. طبق پیشبینیها بازار صنعت تبلیغات و بازاریابی دیجیتال تا سال ۲۰۳۰ به ارزش ۱٫۵ تریلیون دلار میرسد و فرصتهای درآمدزایی از بازاریابی آنلاین برای متخصصان خلاق بهطور مداوم افزایش مییابد.
چرا درآمدزایی از بازاریابی دیجیتال گزینهای مناسب است؟
اگر:
- مهارتهای مناسبی در زمینه دیجیتال مارکتینگ دارید؛
- دارای ذهنیت رشد (Growth Mindset) هستید؛
- علاقه به کشف چالشهای مختلف دارید؛
- اطلاعاتی در زمینه بازاریابی محتوایی، بهینهسازی موتورهای جستجو (سئو) و بازاریابی شبکههای اجتماعی دارید؛
بازاریابی دیجیتال گزینهای مناسب برای کسب درآمدتان خواهد بود. مزیت مهم فعالیت در زمینه بازاریابی دیجیتال، امکان کار از راه دور و فریلنسری است.
۱- نویسندگی فریلنسر
نویسندگی بهصورت فریلنسری از گزینههای کلیدی برای بازاریابان دیجیتال است تا فرصتهای بینظیری را برای خود ایجاد کنند. هرچند که ابزارهای هوش مصنوعی مانند ChatGPT بر روی مسیر بازاریابی محتوایی تاثیر گذاشته است، اما هنوز فرصتهایی برای نویسندگان توانا وجود دارد تا با تدوین استراتژیهایی متفاوت، تخصص فنی خود را به نمایش بگذارند.
نویسندگان فریلنسر امکان تولید انواع مختلفی از محتوا را دارند. محتواهای کپیرایتری صفحات وب، محتواهای تبلیغاتی، پستهای رسانههای اجتماعی، قالبهای ایمیل و حتی تدوین سناریوهای ویدیوهای تبلیغاتی توسط نویسندگان، وبنویسان و تولیدکنندگان محتواهای دیجیتال انجام خواهد شد.
۲- متخصص بازاریابی دیجیتال
برای درآمدزایی از بازاریابی دیجیتال باید با شرکتها و مشتریان متفاوتی در پروژهها همکاری کنید. بازاریابی موتورهای جستجو، سئو، تبلیغات رسانههای اجتماعی و.. مجموعهای از فعالیتهایی هستند که متخصص بازاریابی دیجیتال باید با آنها آشنا شود تا بهترین کمپینهای دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات آنلاین را برای مشتریان خود اجرا کند.
۳- فریلنسر سئو
فریلنسرهای سئو با داشتن مهارتهایی در زمینه بهینهسازی وبسایت برای موتورهای جستجو نقش مهمی در درآمدزایی از بازاریابی دیجیتال را ایفا میکنند. دانش بهینهسازی موتورهای جستجو (SEO) از مهمترین مهارتها در دنیای بازاریابی است. متخصصان سئو در ایالات متحده در حدود ۵۷۵۸۹ دلار در سال درآمد دارند.
مقاله کاربردی: چرا باید فروشگاه اینترنتی داشته باشیم؟
۴- راهاندازی وبلاگ به هدف درآمدزایی از بازاریابی دیجیتال
راهاندازی وبلاگهای تخصصی در زمینههای مختلف، ابزاری موثر برای درآمدزایی از بازاریابی دیجیتال است. وبلاگها به نویسندگان فریلنسر یا سئوکاران کمک میکنند تا مهارتهای خود را تقویت کرده و وبلاگشان را به راهی برای کسب درآمد تبدیل کنند. وبلاگنویسی گزینهای عالی برای سرگرمی و درآمد است که با کمی خلاقیت و مهارت امکان اجرای اجرای ایدههای متفاوتی در آن وجود دارد.
۵- راهاندازی کسب و کاری مبتنی بر همکاری در فروش
همکاری در فروش (Affiliate Marketing) از گزینههای ارزشمند برای درآمدزایی از بازاریابی دیجیتال است. بالطبع افرادی که توانایی منحصربهفردی در تولید محتواهای شگفتانگیز دارند، از این شیوه برای جذب خریداران جدید به سوی برندهای همکار استفاده میکنند.
۶- راهاندازی کانال یوتیوب
یوتیوب دومین موتور جستجوی بزرگ جهان بعد از گوگل محسوب میشود و پلتفرمی باورنکردنی برای درآمدزایی از بازاریابی دیجیتال است. این پلتفرم هر ماه میلیاردها کاربر فعال را جذب میکند و روشهای مختلف کسب درآمد را به سازندگان ارائه میدهد. نکته مهم در مورد استفاده از Youtube بهعنوان یک پلتفرم آنلاین تولید محتوا این است که راههای مختلفی برای کسب درآمد از بازاریابی دیجیتال را در آن خواهید داشت.
۷- فروش دورههای آنلاین
یکی از شیوههای درآمدزایی از بازاریابی آنلاین، فروش دورههای آموزشی است. آموزش الکترونیکی و از راه دور طرفداران بسیاری دارد و این فرصتهای زیادی را برای سازندگان دورههای آنلاین به همراه میآورد. تقریبا در فروش دورههای آنلاین امکان تهیه آموزشهایی در هر زمینهای وجود دارد. فقط داشتن دانش عمیق و علاقه به تولید محتواهای آموزشی باید در تولیدکنندگان وجود داشته باشد. دورههای آنلاین علاوهبر درآمدزایی امکان برندینگ دیجیتال برای شرکتها و اشخاص را فراهم میآورند.
۸- متخصص بازاریابی شبکههای اجتماعی
امکان ندارد که درباره درآمدزایی در بازاریابی دیجیتال صحبت کنیم و از بازاریابی شبکههای اجتماعی صحبتی به میان نیاید. امروزه شبکههای اجتماعی نظیر فیسبوک، اینستاگرام، توییتر، لینکدین و حتی پیامرسانهایی مانند واتساپ و تلگرام برای بازاریابی آنلاین مورد استفاده قرار میگیرند.
مقاله کاربردی مرتبط: چگونه از اینستاگرام پول در بیاوریم؟
ادمین و مدیر شبکههای اجتماعی علاوهبر راهاندازی کسب و کار شخصی به سایر کسب و کارها نیز خدماتی ارائه میدهد تا راههایی را برای درآمدزایی از بازاریابی دیجیتال و اجرای کمپینهای تبلیغاتی برای خود ایجاد کنند.
سخن پایانی
علیرغم تمامی مشکلاتی که در صنعت دیجیتال مارکتینگ ایران وجود دارد، اما هنوز هم راهکارهای زیادی برای درآمدزایی از بازاریابی دیجیتال وجود دارد. ورود حرفهای به این صنعت، فرصتهای مناسبی را در اختیار فریلنسرها قرار خواهد داد.
بدون دیدگاه