پیشگویی های واقعی سیمپسون ها

پیشگویی های واقعی سیمپسون ها

۳۰ سال از زمانی که اولین اپیزود از سریال کارتونی سیمپسون ها (The Simpsonns) ساخته شده است، می‌گذرد. در این سریال پیش‌بینی های زیادی در مورد آینده جهان شده است که مشهورترین آن‌ها انتخاب دونالد ترامپ به ریاست جمهوری آمریکا است.

البتّه باید توجه داشت که بسیاری از پیشگویی‌های این سریال هرگز به واقعیت نپیوسته است امّا موارد زیاد دیگری درست از کار درآمده‌اند و همین موضوع باعث شده است تا در مورد این سریال و پشت پرده‌های آن بحث‌های زیاد رسانه‌ای دربگیرد.

راز سیمپسون ها در چیست؟

پیش گویی ریاست جمهوری دونال ترامپ در سریال سیمپسون ها
پیش گویی ریاست جمهوری دونال ترامپ در سریال سیمپسون ها

سریال سیمپسون ها که به سفارش شبکه رسانه‌ای فاکس ساخته می‌شود سریالی طنز است که برپایه فرهنگ آمریکایی طرح‌ریزی شده است. این مجموعه با بیش از ۳۱ فصل و ۶۳۷ قسمتی که تا سال ۲۰۱۷ از آن ساخته شده، عنوان طولانی‌ترین سریال کارتونی جهان را به خود اختصاص داده است.

آن چه در مورد این سریال طولانی می‌توان گفت این است که عوامل تولید این سریال توانسته‌اند با کار کارشناسی و تحقیقات گسترده بر روی جهان پیرامون حدس‌های نسبتا دقیقی درباره اتفاقات آینده بزنند. باید منتظر بود و مشاهده کرد که در آینده این سریال چه پیش‌بینی های دیگری ممکن است با واقعیت مواجه شوند. در ادامه به چند مورد از مهمترین پیشگویی‌های این سریال می‌پردازیم.

۱۵ مورد از پیشگویی‌های سیمپسون ها

پیشگویی های سریال طنز سیمپسون ها
پیشگویی های سریال طنز سیمپسون ها
  1. ماهی سه چشمی در یکی از قسمت‌های این سریال در رودخانه‌ای که از کنار نیروگاه هسته‌ای می‌گذشت به نمایش درآمد. در سال ۲۰۰۰ در یک نیروگاه هسته‌ای در آرژانتین در یکی از تانکرهای حمل آب یک ماهی سه چشم پیدا شد.
  2. در یکی دیگر از اپیزودهای اعتراضات مردم به مجسمه‌های برهنه داوود میکل آنژ به نمایش در می‌آید. این در حالی بود که در سال ۲۰۱۶ گروهی از فعالان روسی، به نمایش گزاردن مجسمه‌های برهنه رنسانس در مرکز سن‌پترزبورگ اعتراض کردند.
  3. در کارتون سیمپسون ها به حمله ببری به گروهی از شعبده‌بازان مشهور اسپانیایی اشاره شده است. در سال ۲۰۱۳ در یک نمایش زنده، یکی از این شعبده‌بازان همین گروه مورد حمله ببر قرار گرفت و جراحات شدیدی پیدا کرد.
  4. پیش‌بینی کیبوردهای هوشمند بر روی تجهیزات الکترونیکی در سال ۱۹۹۴ که اشتباهات تایپی را برطرف می‌کرد.
  5. پیش‌گویی درباره ساعت‌های هوشمند درسال ۱۹۹۵ که جایگزین گوشی‌های تلفن می‌شدند.
  6. اشاره به مکان ساخت برج The Shard که ۱۹ سال پیش از ساخت آن پیش‌بینی شد.
  7. پیش‌بینی امکان ویدئوکال با کمک تلفن‌های هوشمند.
  8. پیش‌گویی ربات‌های کتابدار در سال ۲۰۰۳٫ این در حالی است که اخیرا دانشجویان رباتیک دانشگاه ابریستویث توانسته‌اند اوّلین نمونه از ربات‌های کتابدار را بسازند.
  9. پیش‌بینی شیوع ایبولا در سال ۱۹۹۴ یعنی ۱۷ سال زودتر از زمان وقوع آن.
  10. پیش‌بینی تولید میوه‌ای به نام توماکو که از ترکیب تنباکو و گوجه فرنگی می‌باشد.
  11. پیش‌بینی ریاست جمهوری ترامپ در سال ۲۰۰۰
  12. پیشگویی پیروزی ایالات متحده بر سوئد در مسابقات المپیک زمستانی ۲۰۱۸
  13. پیشگویی دریافت جایزه نوبل توسط بنگت هولمشتروم استاد دانشگاه MIT در سال ۲۰۱۶
  14. شبیه‌سازی اجرای برنامه لیدی گاگا که به صورت معلق در هوا انجام می‌شد در سال ۲۰۱۲ و در فصل ۲۳ سیمپسون ها که این موضوع ۵ سال بعد به واقعیت پیوست.
  15. و نهایتا پیش‌بینی بوقوع پیوستن بیماری کرونا در چین و صدور آن به تمام جهان.

ارسال پاسخ

Your email address will not be published.
Required fields are marked *