پیاده روی روزانه و کفش متناسب با آن

پیاده روی روزانه و کفش متناسب با آن

پیاده روی روزانه یکی از ورزش‌های ایده‌آل برای کاهش وزن و حفظ تناسب اندام است. پیاده‌روی از آن جهت مورد اقبال عموم افراد جامعه قرار گرفته که ورزشی کم هزینه محسوب می‌شود و بدون نیاز به تجهیزات پرهزینه ورزشی قابل انجام است.

البتّه باید توجه داشت که پیاده‌روی بدون کفش مناسب می‌تواند عوارض بدی را برای ما به همراه بیاورد. بنابراین اگر قصد دارید که به صورت جدّی و روزانه پیاده روی کنید حتما باید به فکر تهیه یک کفش مخصوص پیاده‌روی برای خود باشید.

یک محتوای مناسب دیگر برای شما: بدن انسان به چه میزان خواب روزانه نیاز دارد؟

راهنمای خرید کفش رانینگ برای پیاده‌روی روزانه

برای اینکه بتوانیم یک کفش مناسب برای پیاده روی خود انتخاب کنیم باید با اجزای کفش آشنا باشیم. راحتی یک کفش ورزشی به تناسب داشتن قسمت‌های مختلف آن با پا بستگی دارد.

۱- رویه کفش

این قسمت از کفش از اهمیّت زیادی برخوردار است. معمولا رویه‌ کفش‌های پیاده‌روی از جنس پلاستیک یا پارچه کتونی باکیفیت تهیه می‌شوند. رویه کفش ورزشی باید با داشتن محفظه‌های ریز امکان جریان یافتن هوا به داخل کفش را بدهد. رویه باید مناسب با ساختار پا باشد و در قسمت بالایی نباید زیاد تا پشت پا بالا بیاید.

اگر کفش اصطلاحا پررو باشد در هنگام پیاده روی فشار کف پا را به مچ پا منتقل می‌کند و موجب گرفتگی عضلات ساق پا و ایجاد درد می‌شود.

۲- طوق مچ پا

طوق مچ پا، قسمت پشت کفش می‌باشد. این قسمت وظیفه دارد تا کفش را جذب پا نگهدارد و در هنگام دویدن مانع از حرکت پا در درون کفش شود. بهتر است در کفش‌هایی که برای پیاده‌روی استفاده می‌شوند این قسمت دارای ضخامت بیشتری باشد.

۳- کفی داخلی کفش

کفی کفش از اهمیّت بسیاری برخوردار است. کفی کفش باید در قسمت پاشنه دارای ضخامت ونرمی مناسب باشد تا فشار وارد شده از زمین به پا را به حداقل برساند. کفی در قسمت قوسدار کف پا باید قطر کمتری داشته باشد تا این قسمت در پا راحت باشد. در قسمت جلو و انگشتان کفی باید کاملا تخت باشد تا انگشتان پا امکان جابه‌جایی را داشته باشند.

۴- کفی خارجی کفش

بهتر است که کفی خارجی کفش با ساختار بدن متناسب باشد و با یک شیب ملایم به سمت جلو، ارگونومی بدن را حفظ نماید. شیارهای کف کفش پیاده‌روی نباید ضخامت زیادی داشته باشد و تا حد امکان نرم باشد. نرمی شیارهای کف کفش باعث حس خوبی در هنگام پیاده‌روی های روزانه خواهد شد.

باید توجه داشت که پا به عنوان قلب دوم در انسان‌ها به حساب می‌آید، بنابراین باید با تهیه کفش ورزشی مناسب به حفاظت از این عضو مهم بدن پرداخت.


ارسال پاسخ

Your email address will not be published.
Required fields are marked *