افراد بسیاری هستند که علاقمندند در سبک زندگی خود تغییر دهند و بتونند موفقیّت‌های بیشتری را در کسب و کار و زندگی‌شان تجربه کنند. ویلیام اچ.مک‌ریون در کتاب تختت را مرتب کن(Make Your Bed) عنوان می‌کند که کارهای خیلی کوچک می‌توانند زندگی و حتی جهان اطراف ما را متحول کنند.

مرتب کردن رختخواب
مرتب کردن رختخواب

مردم در همه جای دنیا به دنبال بهبود کمیّت و کیفیت زندگی خود هستند. در واقع آن‌ها آسایش و آرامش را در کنار یکدیگر می‌خواهند. امّا آن‌ها توجه ندارند که بعضی از کارهای ساده و پیش‌پا افتاده می‌تواند تغییرات بزرگی را در زندگی آنان بوجود آورد.

نقش نظم در موفقیت‌های بزرگ

امروزه کمتر کسی هست که به اهمیت نظم و برنامه در زندگی بی‌توجه باشد ولی افراد بسیاری نظم‌داشتن را کار پیچیده‌ای می‌دانند. آن‌ها تصور می‌کنند که موفقیت در کارهای بزرگ نیاز به برنامه‌های بسیار بزرگی دارد.

این درحالی است که می‌توان با کارهای ساده، تمرین و ممارست در آن‌ها موفقیت‌های زیادی را بدست آورد. مرتب‌کردن تختخواب یک تمثیل از کارهای ساده‌ای است که ما می‌توانیم با آن‌ها شروع کنیم.

پیام مرتب کردن تختخواب

نظم در زندگی
نظم در زندگی

مرتب کردن تختخواب یک پیام دارد و آن هم این است که کارهای کوچک می‌توانند اثرات بزرگی را برای ما به همراه داشته باشند. مرتب کردن رختخواب سعی دارد تا مفهوم اثر پروانه‌ای(که در آن بال‌زدن یک پروانه کوچک می‌تواند تغییرات بزرگی را ایجاد کند) را به شکلی ساده به مخاطب خود به باوراند.

در جهانی که ما زندگی می‌کنیم کوچکترین رفتارهای ما می‌تواند تاثیرات غیرقابل باوری را بر روی عملکردمان بگذارند. فرض کنید شما رختخواب خود را مرتب کرده‌اید ولی روز خوبی را تجربه نکرده باشید، همین که به خانه باز می‌گردید و تختی را مشاهده می‌کنید که صبح خودتان آن را مرتب کرده‌اید، انگیزه کافی در شما برای ادامه جریان زندگی ایجاد خواهد شد.

رعایت اصول ساده در زندگی روزمره موجب خواهد شد تا زمانی که ما با مشکلات بزرگی مواجه می‌شویم، بتوانیم منطقی‌ترین تصمیمات را برای مواجه با آنان بگیریم. نظم به ما یاد می‌دهد که با مشکلات رودرو شویم و با کمترین ترسی آن‌ها را حل کنیم. این مسیر رشد و توسعه در هر انسانی خواهد بود.

۱۰ اصل کلیدی برای موفقیت بیشتر

همانطور که گفتیم مرتب‌کردن تختخواب یک استعاره است، برای موفق شدن است باید به ۱۰ اصل کلیدی زیر توجه داشته باشیم:

  1. امروز خود را با انجام کامل یک کار شروع کنید.
  2. شما نمی‌توانید به تنهایی تمامی کارهای خود را به نتیجه برسانید، پس سعی کنید به شبکه‌سازی و تیم‌سازی توجه داشته باشید.
  3. قلب بزرگی داشته باشید و به همه‌ی اطرافیان خود محبّت کنید(این‌گونه شما هم می‌توانید محبت دیگران را به سوی خود جذب کنید).
  4. زندگی عادلانه نیست امّا شما به مسیرتان ادامه دهید(در نهایت عدالت به سوی شما خواهد آمد)
  5. شکست باعث قوی‌تر شدن شما خواهد شد.
  6. جسارت زیادی در زندگی داشته باشید.
  7. در مقابل زورگویی‌ها هرگز کوتاه نیایید.
  8. موقعیت‌شناس باشید و خودتان را در بهترین موقعیت‌ها قرار دهید.
  9. امیدوار باشید و به دیگران هم امید دهید.
  10. هرگز تسلیم نشوید و از مشکلات نترسید.

با تغییر رفتار مشکلات را قورت دهید!

آن چه مهم است تغییر رفتار و نوع نگرش در زندگی ما می‌تواند بر روی زندگی سایر افراد پیرامونمان هم تاثیر داشته باشد. این تغییرات(هرچند جزئی وکوچک) می‌تواند آثار زیادی را بر جامعه‌ایی که در آن زندگی می‌کنیم بگذارد.

شما می‌توانید از طریق این لینک فایل انگلیسی کتاب تختخوابت را مرتب کن را دانلود کنید و آن را با دیگران به اشتراک بگذارید. در ضمن نسخه‌های فارسی این کتاب در سایت‌های فیدیبو و کتابراه نیز موجود و قابل خریداری می‌باشد.

ارسال پاسخ

Your email address will not be published.
Required fields are marked *