شاد بودن ابزاری برای موفقیت بیشتر

شاد بودن ابزاری برای موفقیت بیشتر

شاد بودن هنری است که می‌تواند بر روی زندگی ما و سایر افرادی که در اطراف ما قرار می‌گیرند تاثیر بگذارد. اگر می‌خواهیم زندگی شاد و خوبی داشته باشیم باید سعی کنیم علاوه بر خودمان، دیگران را هم شاد کنیم. تمرین شادی ذر زندگی پراسترس امروزی باعث کاهش دغدغه‌های روزمره و زندگی لذّت بخش خواهد شد.

۱۶ تمرین مهم برای شاد بودن

اینکه بگوییم باید شاد باشیم کار ساده‌ای به نظر می‌رسد امّا در عمل شاد بودن یک پروسه پیچیده است که نیاز به تمرین زیادی دارد. مثبت اندیشی و توجه به موضوعات انگیزش می‌تواند به ما کمک کند تا سطح شادی را در زندگی خود افزایش دهیم.

۱- از دیدن دیگران خوشحال شویم.

وقتی به دیگران حس خوشحالی بدهیم، آن‌ها هم نسبت به ما دارای حس مثبتی خواهند شد. این حس مثبت باعث خواهد شد تا آن‌ها نسبت به ما رفتار منفی و مغرضانه‌ای نداشته باشند.

۲- تمرکز کردن را تمرین کنیم.

یاد بگیریم که در لحظه زندگی کنیم و از لحظه فعلی زندگی خود حداکثر لذّت را ببریم. متاسفانه در زندگی‌های امروزی به شدّت موضوعات حاشیه‌ای برای عدم تمرکز وجود دارند.

۳- آواز و موسیقی گوش کنیم.

شنیدن موسیقی‌های آرامش‌بخش می‌تواند باعث تقویت شادی درونی ما شود. حتی زمانی که از یک موضوعی ناراحت هستیم سعی کنیم با شنیدن یک موسیقی خوب، درون خود را از ناراحتی‌ها و هیجانات تخلیه کنیم.

۴- نوشتن را شروع کنید.

یکی از مهمترین کارها برای شاد شدن، نوشتن است. مهم نیست که چه می‌نویسیم امّا یادداشت‌برداری و نوشتار درمانی می‌تواند بسیاری از مشکلات روحی ما را کاهش دهد.

تغییر در زندگی با قانون ۱۵ دقیقه

۵- به اندازه استراحت کنیم و بخوابیم.

خوابیدن کافی باعث می‌شود تا نیروی ما بازیابی شود و ما بتوانیم روز شادتری را در کنار همکاران یا خانواده خود داشته باشیم.

۶- نظم و انظباط داشته باشیم.

اینکه هرکاری را به موقع و سرجای خودش انجام دهیم باعث ایجاد حس شادی درونی در ما می‌شود.

۷- ورزش کنیم.

ورزش باعث می‌شود تا ما بدنی سالم و نیرومند داشته باشیم. بدن سالم در کنار روانی آرام، زندگی شاد و مفرحی را برای ما بوجود خواهد آورد.

۸- زمانی را به خود اختصاص دهید.

تفریح و نشاط

حضور در جمع خانواده یا دوستان می‌تواند شادی‌بخش باشد. امّا هر انسانی نیاز دارد تا لحظاتی را با خود خلوت کند و در تنهایی باشد. در زمان تنهایی قدرت تفکر ما به شدت افزایش پیدا می‌کند و می‌توانیم برای بسیاری از دغدغه‌های خود راه‌حل‌های منطقی پیدا کنیم.

۹- سرگرمی مخصوص به خود داشته باشیم.

بهتر است برای اوقات فراغت خود سرگرمی ایجاد کرده و خود را مشغول کاری کنیم. پرورش گل، نگهداری از حیوانات، مطالعه کتاب، بازی شطرنج، رفتن به پارک و.. می‌تواند شاد بودن ما را تضمین کند.

۱۰- دوستنای صمیمی برای خود داشته باشیم.

خانواده و همکاران در زندگی هر کسی دارای اهمیّت زیادی هستند. امّا وجود دوست یا دوستان صمیمی و وفادار می‌تواند کمک زیادی به حفظ تعادل در زندگی ما بنماید و فشار و استرس ما را کاهش دهد.

۱۱- درگیر اخبار و اطلاعات کاذب نشویم.

سعی کنیم زیاد خود را با خبار بد (نظیر اخبار حوادث) درگیر نکنیم، زیرا که این اخبار قاتل شاد بودن ما خواهند بود.

۱۲- داشته‌های خود را به خاطر بیاورید.

هرکسی در زندگی خود کمبودهایی دارد. امّا توجه به داشته‌ها می‌تواند شادی ما را تامین کند. سلامت، همسر، فرزندان، تامین مالی، امنیت شغلی و.. از جمله مهمترین داشته‌های ما هستند که توجه به آن‌ها ما را شاد خواهد کرد.

۱۳- کارهای خیرخواهانه و رایگان انجام دهید.

کمک به دیگران و انجام کارهای رایگان می‌تواند ما را شاد کند. هر چند پول در زندگی همه ما اهمیت دارد امّا ایجاد آرامش و رضایت قلبی از فعالیت‌هایی که انجام می‌دهیم عامل مهمی در شاد بودن ما خواهد بود.

۱۴- از دیگران تشکر کنیم.

خود را عادت بدهیم تا به خاطر ساده‌ترین کارهایی که دیگران برای ما انجام می‌دهند از آن‌ها تشکر کنیم.قدردان دیگران بودن ما و آن‌ها را شاد خواهد کرد.

۱۵- از عبارات منفی پرهیز کنیم.

سعی کنیم مثبت‌اندیش باشیم و هرگز به سراغ عبارات منفی نرویم. واژه‌هایی نظیر نمی‌توانم، پول ندارم، نمی‌خواهم، دوست ندارم و.. می‌توانند بر روی انگیزه‌های درونی ما تاثیر منفی بگذارند و شادی را از ما بگیرند.

۱۶- زیاد سخت‌گیر نباشیم.

زندگی را آسان بگیریم تا بگذرد. در موضوعات مختلف نه به خود سخت بگیریم و نه به دیگران. سخت‌گیری‌های بی‌مورد باعث رنجش خاطر اطرافیان و ما کاهش شاد بودن می‌شود.

ارسال پاسخ

Your email address will not be published.
Required fields are marked *