روش‌هایی برای تقویت ذهن مثبت

روش‌هایی برای تقویت ذهن مثبت

نگرش مثبت در یک ذهن مثبت ایجاد می‌شود، نگرش ما نسبت به موضوعات گوناگون تعیین‌کننده رفتار ما می‌باشد. اگر نگرش و انتظارات مثبت داشته باشیم می‌توانیم اثرات مثبتی را در خودمان و اطرافیانمان بوجود بیاوریم. در ادامه به بیان چند نکته مهم برای ایجاد ذهن مثبت می‌پردازیم.

۱۵ راهکار برای ایجاد یک ذهن مثبت

  1. مثبت حرف بزنیم، افراد موفق همواره ذهن خود را با جملات مثبت پر می‌کنند. مثبت حرف زدن باعث می‌شود تا احساسات ما نیز مثبت شود.
  2. به کار و فعالیت‌های روزمره با اشتیاق بنگریم و برای آن‌ها ارزش قائل شویم.
  3. تصویرسازی مثبت داشته باشیم. اینکه با اشتیاق و انرژی، تصویری زیبا از آنچه که می‌خواهیم به آن برسیم در ذهن خود بسازیم، به مثبت‌اندیشی ما کمک می‌کند.
  4. مطالعه به عنوان یک ورزش برای ذهن تلقی می‌شود. سعی کنیم مطالعه را به عنوان یک برنامه روزانه داشته باشیم و با شرکت در سمینارها و دوره‌های آموزشی ذهن خود را همواره بروز و فعال نگهداریم.
  5. همنشینی با افراد مثبت را در برنامه قرار دهیم. همنشینی با چنین افرادی به ما کمک می‌کند تا فرصت‌های زیادی را پیدا کنیم و با اصول مثبت‌اندیشی بهتر آشنا شویم.
  6. به موضوعات گوناگون از دریچه‌های نو بنگریم. تفکر خلاقانه به ما در مثبت‌اندیشی کمک خواهد کرد.
  7. فعالیت بیشتر باعث افزایش احتمال موفقیت خواهد شد. پس در موضوعات مختلف فعالانه حاضر شویم، حتی اگر نیاز شد بعضی از کارها رو رایگان انجام دهیم تا شبکه‌سازی با افراد مختلف برای ما ایجاد شود.
  8. اولویت‌های مشخصی را برای خود تعیین کنیم و با تمرکز بر روی این اولویت‌ها به دنبال تحقق آن‌ها باشیم. رسیدن به اهداف تعیین‌شده به ایجاد ذهن مثبت در ما کمک می‌کند.
  9. صاحب یک ذهن مثبت کارها را به موقع انجام می‌دهد. ورزش صبحگاهی، زود از خواب بیدار شدن و برنامه‌ریزی برای کارهای روزمره از مهمترین تمارین مثبت‌اندیشی می‌باشند.
  10. مدیریت زمان یکی از موضوعات مهمی است که بر روی ذهن انسان تاثیر می‌گذارد. اگر به دنبال موفقیت هستیم باید توانایی کنترل زمان را داشته باشیم و از دام‌هایی که وقت ما را هدر می‌دهند دوری کنیم.
  11. تمرکز داشتن بر روی یک موضوع احتمال موفقیت را بیشتر می‌کند. تمرکز، نگرش مثبت و پشتکار سه ضلعی هستند که افرا موفق همیشه از آن‌ها صحبت می‌کنند.
  12. یک ذهن مثبت در یک بدن سالم قرار می‌گیرد. پس همواره مراقب سلامتی خود باشیم و با تغذیه سالم انرژی لازم برای درست اندیشیدن را تامین کنیم.
  13. استراحت کافی می‌تواند به ما کمک کند تا بصورت درست با چالش‌های مختلف مواجه شویم.
  14. دانش عمومی خود درباره موضوعات مختلف را افزایش دهیم، این اطلاعات می‌تواند بر روی نگرش ما در حوزه‌های مختلف تاثیر بگذارد.
  15. نقاط ضعف خود را شناسایی و به دنبال بهبود آن‌ها باشیم و همزمان با توجه به نقاط قوت ‌مان به دنبال کارهای تاثیرگذار باشیم.

ارسال پاسخ

Your email address will not be published.
Required fields are marked *