الکسا ناظم سایت!!!

الکسا ناظم سایت!!!

کسانی ‎که وبلاگ‎نویسی می‎کنند با سایت الکسا آشنا هستند. سایت الکسا ابزاری است برای نشان‎دادن رتبه یک سایت در بین سایت‎های دیگر. امّا چیزی که در این پست می‎خواهم درباره آن صحبت کنم خود موضوع الکسا نیست، بلکه قصد دارم الکسا را به عنوان یک ناظم سخت‎گیر مورد ارزیابی قرار دهیم.

وب سایت الکسا به ما چه چیزی می گوید؟

نقش نظم در پیشرفت کارها

کمتر کسی است که از تاثیر نظم در پیشرفت کارهایش آگاه نباشد. داشتن نظم وترتیب مهمترین تاثیر را در شخصیت یک فرد می‎گذارد. فرد منظّم با دقّت بیشتری همه کارهای خودش را انجام می‎دهد. هر چیزی را در جای‎ خود می‎گذارد وهروقت چیزی را بخواهد به راحتی آن را از قفسه مرتبط با آن پیدا می‎کند.

سایت الکسا
سایت الکسا

سایت‎داری و وبلاگ‎نویسی هم گرفتاری‎های خاص خودش را دارد. یکی از این گرفتاری‎های پردردسر، داشتن نظم و برنامه در تولیدمحتوا می‎باشد. درباره تقویم محتوایی بسیار سخن گفته شده ومن قصد ندارم مجدد به آن بپردازم. تقویم محتوایی یک پلن برای یک بلاگر محسوب می‌‎شود که به او برای داشتن نظم کمک می‎کند. داشتن نظم در نوشتن بسیار ضروری است. برای رعایت نظم در تولید محتوای یک وبلاگ باید به دنبال معیار و یک ناظم سخت‎گیر بود.

سایت الکسا بهترین ناظم برای هر سایتی

سایت الکسا با نمایش رتبه هر سایتی به راحتی تاثیر محتواهای ما را بر روی مخاطبانمان نشان می‎دهد. هر چه محتوا بیشتر انتشار پیدا کند، بیشتر توسط بازدیدکنندگان خوانده شود و بیشتر بازنشر داده شود رتبه الکسا بهتر می‎شود. کسانی‎که رتبه‎های الکسای پایین(زیر ۲۰۰ هزارجهانی) را تجربه کرده‎اند، مشاهده ‎کردند که برای پایین آمدن تنها ۱۰ رتبه بایستی زحمات بسیاری بکشند و به نکات بسیاری توجه کنند.

الکسا  بهترین ناظم برای هر وبمستری
الکسا بهترین ناظم برای هر وبمستری

خوبی الکسا این است که نه تنها وضعیت هرکسی را به خودش نشان می‎دهد بلکه وضعیت رقبا و دوستان هر سایتی را هم نمایش می‎دهد. همین که می‎دانی فلان سایت یا برند الکسای زیر ۱۰۰۰ جهانی دارد وکلی بازدیدکننده موثر از ترافیک خود دریافت می‎کند، کلی قلقلکت می‎دهد که چرا من الکسای خود را بهتر نکنم. همین موضوع باعث میشه تا همت بیشتری برای تولید محتوای ناب داشته باشی. محتوایی که مخاطب آن را بخواند، مجذوب آن شود، حتی معتاد به آن شود ودوباره و سه‎باره و چندباره برای خواندن دیگر محتواها به سراغ سایت‎مان بیاید.

اهمیت بهبود رتبه اکسا در هر سایتی

الکسا هر نویسنده‎ای را مجبور می‎کند تا پرسونای مخاطب خود را بشناسد و براساس نیازهای او بنویسد. کامنت‎های یک مخاطب کلی از ایده‎ها را با خود به همراه دارد. مخاطب در نظرات با شما در میان می‎گذارد که چه می‎خواهد، چه زمانی محتوا می‎خواهد و .. .

تغییرات اخیر در سایت الکسا کمک زیادی به نویسندگان می‎نماید تا درک بهتری از نیازهای مخاطب داشته باشند.

توجه به الکسا به عنوان یک ناظم سخت‎گیر برای هر سایتی ضرورت دارد. ناظمی که شاید گاهی تلخی کند امّا کلی پیام وهشدار مهم به ما می‎دهد تا نظم خود را گم نکنیم و هرگز از خاطر نبریم که راز و رمز موفقیت در نوشتن و بلاگری نظم می‎باشد.

ارسال پاسخ

Your email address will not be published.
Required fields are marked *